söndag, december 09, 2007

Titt-ut!


Jag har insett att jag inte hinner med min blogg som jag skulle vilja. Jag fick ett nytt jobb för några månader sen som tar väldigt mycket tid och energi. Så jag räcker helt enkelt inte till för min blogg längre!

Jag följer i alla fall flera bloggar, går in och kikar då och då, både gamla och nya bloggar. Och förundras över andras energi och glädje för inredning - jättekul när jag själv inte hinner med riktigt för tillfället.

Så nu vill jag med de här bilderna önska alla mina bloggvänner en riktigt fin jul!




Foton från Lantliv

22 kommentarer:

TROLLTYGET sa...

*egostisk* vad synd... just när jag hittat till din vackra värld.
*förstående* bloggen tar tid och att jobba samtidigt skulle jag inte heller klarat. Men jag hoppas du trivs och har det bra på ditt nya jobb*
*önskande* kanske du har tid att titta in nån gång då och då... och har du inte det så hoppas jag att du iaf har en bra framtid framför dej.

Zanna sa...

Jättefina bilder, din ljusstake är riktigt snygg, det är härligt med något lite annorlunda. Ha en riktigt god jul du med. Hoppas du har det riktigt bra på nya jobbet.

Pia..... sa...

God jul & gott nytt år på dej...PIA

Handplockat sa...

God Jul själv och kom tillbaka snart

kramen

Zanna sa...

Önskar dig en God Jul.

Zanna sa...

Gott nytt år, kram.

Hauge sa...

Hej!
Du har ett fantastisk torp, parstuga med känsla för detaljer. Snart är det vår och sommar! :-)

Mvh Sandra

Hwita villan sa...

Jag gillar verkligen att kika i din blogg. Visst är det härligt med trädgård! Jag fick upp intresset för ca 3-4 år sedan och tycker det är så härligt. Jag läste i ett (väldigt) gammalt inlägg om din trädgård och dina rabatter som du planerade. Hur har det gått med dem? *Nyfiken* Men det kanske vi får se till våren/sommaren.

En tanke när man vill ha växter är ju att gå på sådana här växtbytardagar. Ofta har man ju växter som måste delas ändå och då kanske man kan se till att byta mot ngt man istället vill ha. Eller så får du ordna en sån dag själv!

En inredoholic sa...

Supervacker blogg du har!

Elinsstuga sa...

Kul att du tittade in! Ditt torp ser verkligen ut att vara en oas. och du har en sån fin ytterdörr. Vi hade tänkt oss något liknande framöver.

Du undrade om färg till puts. Vi har ju målat putsen kring vedspisen men detta blev bara en tillfällig lösning. Vi inser att vi måste knacka bort all puts (som börjat lossna här och var).
Vi har inte tid att ta bort putsen just nu. Det får bli när vi lämnar in vedspisen på reparation framöver(spisen funkar ännu men behöver underhållas med ny lera etc)

Som en tillfällig lösning för att snygga till runt spisen målade vi med en matt alkydoljegrundfärg(!)
Ytan blev matt och påminner om limfärg. Men jag tror att när vi gör om det hela så ska det nog vara en kalkfärg. Vänner till oss använde limfärg med bra resultat men det håller kanske inte att skura på hur mycket som helst..
Ska kolla vidare och kan återkomma! Tipsa gärna om du fått reda på mer ;)/Lycka till
/Ankan

linnea-maria sa...

Hejsan. Jag såg din fråga hos elins stuga. Jag har renoverat fönster och använt kittlampa men jag har även använt speedheater lite grann. Skillnaden är att med speedheatern måste man ha ett värmeskydd på glaset (eftersom speedheatern är bredare) tex en folieklädd masonitskiva. Jag tänker köpa en speedheater för med den kan jag ju använda till både fönster och snickerier. Vänliga hälsningar /linnea-maria

Elinsstuga sa...

Hejsan!
Själv har jag aldrig prövat att ta bort fönsterkitt med speedheater, men som linnea-Maria sa har jag hört att man måste skydda glaset.
Jag har en del fönster att renovera så jag tänkte prova framöver.

Att ta bort färglager från gamla möbler är jättekul med speedheater. Man måste dock hålla till utomhus för det kan lösgöras ångor från gamla färglager som innehåller lösningsmedel, plast och andra skadliga ämnen. Är man inomhus bör man ventilera ordentligt och använda andningsmask.
I början brände jag lätt underlagen för att jag värmde för länge på en och samma punkt men efter ett tag fick jag rutin på det hela. Originallagret i guldockra på stolarna (i mitt inlägg) var förmodligen nästan "insmält" i underlaget och de övre lagren var förmodligen plastfärg så de var bara att skrapa av...
Tack för tipset om kc-färg till murbruket. Det kan vara något för oss. Bra att det andas också.
God fortsättning med torpet!
/Ankan

Marlene sa...

Hej Vilken underbar blogg.Googlade efter luffarslöjd och fann din blogg.Jag fullkomligt älskar ditt torp.Du har gett mig massvis med inspiration till mitt torp. Mvh Marlene (ny bloggare :D )

Jes/Vita villa vila sa...

Hittade precis hit... Undrar just om du börjar blogga snart igen :)

Fin sida har du i alla fall!

Jes

Blomsterverkstad sa...

Tittade på bilderna från ditt smultronställe igen och ´blev helt lyriskt!!! Såååå fint! Hoppas allt är bra och att du börjat blogga igen :) Kram, Minna :)

johanna sa...

Hej
Blev lite nyfiken på dig . Jag arb som frilansstylist har du möjlighet att maila mig? johanna.flyckt@hotmail.com ha en riktigt god fortsättning

Linda sa...

Jag hoppas det är okej att jag länkar till din blogg i min, tycker den är så fin att fler borde få upp ögonen för den. :)

antitheis.blogg.se/

House 21 sa...

Hello,
your Blog is great, please visit my Blog ... ;-)
Havea nice Day ...
Mina

white country dreams sa...

hei

ser du har avsluttet din blogg for lenge siden...og vet ikke om du fortsatt er her inne og leser...men fant bloggen din tilfeldig, og jeg ble kjempeinspirert :) vakre bilder og miljøer.

jen har så lyst på en sånn rund benk rundt et tre som du viser bilde av...jeg undrer - kan jeg få låne to av dine bilder inne på min blogg? jeg legger de til men hvis du har noe i mot det, vær så snill å si fra

ha en strålende vår

hilsen elisabeth, norge

Lotten sa...

Synd att du slutat blogga! För mig alltså... Du har en väldigt vacker och inspirerande blogg. För mig är det extra roligt för jag har nyss köpt ett torp från 1800-talet som jag ska sätta igång och renovera och jag hittde mycket inspiration här. Kolla in min blogg om du vill:
litettorp.blogg.se

Hälsningar Lotten

Himlarum sa...

Hej Ann!

Tack för bloggbesök hos mig! Tack vare det fick jag nu besöka dig!!!

Du frågar om ringbeslagen. Jag importerar dem själv. Jag säljer dem för 35 kr/st om du skulle vara intresserad,

Ha det så gott!

Kramar
Ann-Helen

Lev Vackert sa...

Lev Vackert Butiken (www.levvackert.blogspot.com) kommer varje adventshelg i dec anordna stor julmarknad, nu söker vi hantverkare som vill sälja sina alster, boka en helg, några dagar maila vitromantik@gmail.com Det kommer bli en magisk jul hos oss! Missa ej! Det finns en stor camping och ett stort vandrar hem 100 meter från huset så bra övernattningsmöjligheter finns!! KRAM Petra Eriksson o Ingela Broling