onsdag, augusti 15, 2007

Mitt kära torp

Sommaren börjar lida mot sitt slut, men än kommer det nog finnas några härliga veckor till på mitt torp. Jag har haft en härlig sommar där, hunnit med en del planerade projekt. En del projekt får skjutas på framtiden, för det viktigaste för mig med mitt torp är att vara där och koppla av. Nog för att jag kopplar av när jag "jobbar" där, men jag har givetvis tagit mig tid till annan avkoppling som att bara vara, auktioner, böcker, fika...

Jag är ingen mästerfotograf, inte heller är min kamera den bästa, men här kommer i alla fall några färska bilder på mitt smultronställe...


























48 kommentarer:

Elinsstuga sa...

Det ser verkligen härligt och mysigt ut. Det verkar vara ett riktigt återhämtningsställe! Det behöver man i dessa tider. Förstår att du trivs där. Både torpet och trädgården är jättevacker!
Dörren är väl i guldockra? Liknande typ av dörr hade vi också tänkt oss till vår förstukvist :)

LantlivsAnette sa...

Välkommen tillbaka..det må jag då säga vilket vackert smultronställe du har !!
Och visst var det fina bilder...både ute och inne..man bara njuter..förstår att du vill vara där så mycket som möjligt.
Bänken under trädet gillade jag skarpt..måste visa sambon..och lägga till på min önskelista.
Kram Anette

Lillafruluva sa...

Guuud vad mysigt det ser ut!! :-)

Jesso sa...

Vad fint du har det där!

Jesso sa...

vad fint du har det där!

Lotta sa...

Oj va fint du har på ditt smultronställe . Jättevackra bilder trots "dålig kamera" och allt , så är det en jättefin känsla i alla bilder .Mycket vackert !

majsan45 sa...

Det var ju hur fina bilder som helst...Vilket smultronställe ni har måste kännas underbart att få åka dit ut..Ha det gott Kram/Majsan

Ann, I min vackra värld sa...

elinsstuga: Tack, det ÄR helmysigt där :-). Ja, helt rätt - guldockra!

lantlivsanette: Tack, ska försöka uppdatera lite oftare igen :-). Bänken gjorde min förre kille till mig i födelsedagspresent :-).

lillafruluva: :-)

jesso: Tack!

lotta: Tack så mycket :-), men en bättre kamera skulle jag allt vilja ha - och lära mig mer om fotografering.

majsan45: Tack. Jag har det faktiskt helt ensam ;-).

Amoroso- Nu vill jag sjunga dig milda sånger sa...

En riktigt oas i tillvaron ser det ut som! Vilka härliga bilder du visar. Hoppas att du får en bra helg!

Lallis sa...

Men så mysigt!!
Ett riktigt smultronställe att bara njuta på:)
Ha en fin helg.
Mvh Lallis

Uppe på vinden sa...

Vadå dåliga bilder??? Jag blir iallafall jätteinspirerad! Tycker att det är så charmigt! Ha det gott! Kram!

Mysiga lantliga ting sa...

Men vilket otroligt vackert ställe, helt underbart!! Förstår om du trivs på ditt smultronställe =)
Kram Johanna.

Lime sa...

Åååhhh, vilket ställe du har! Jättefint! och jag tycker att du är riktigt duktig att fotografera...
Ha en fortsatt skön helg!

moderncountry sa...

Hei og velkommen tilbake Ann!
Så deilig p tilbringe hele sommeren der op ditt torp. Det ser sp idyllisk ut og det er jo som tatt ut av en svunnen tid. Ja, det er jo nesten sånn det så ut før da man hentet vann i brønnen og lagde brød på en ovn under fyr. Så herlig skjønt :) Nyt av de dagene som er igjen av sommern gumman, kram Aina ;)

bagateller.se sa...

Åh, vilket torp du har! Det ser verkligen rofyllt ut! Förstår att det är ditt smultronställe! Tycker du tagit jättefina bilder, med vackra gamla saker! Njuter av att bara se bilderna! /Terese

Jennyshemochharmoni sa...

Oj vad fint du har! Helt underbart vackra bilder!!*mycket imponerad* Kul att du är tillbaka också :) KRAM

Elinsstuga sa...

Jag lade märke till din skänk. Vet du var den kommer ifrån eller hur gammal den är? Jag tror nämligen att vi har en exakt likadan(som vi hittat i vedboden när vi köpte torpet)men jag tror våran är är övermålad i en grön marmorerad stil någon gång för länge sedan..Vi har undrat lite över hur gammal våran är.

Inredningsfanatiker sa...

Du har verkligen ett underbart torp, blir lite avundsjuk, ler!
Petra
blogg; http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.8178

Anna sa...

Så mysigt torp! Jättefina bilder!

BECKY sa...

You have the most beautiful blog. I love all your pictures.
I am so glad I found it.
Thank you.
Smiles to you,
Becky

handplockat sa...

kill i magen Underbart
så fint och vilka bilder
tack

Underbara Små Ting sa...

Så otroligt vackra bilder du visar från ditt smultronställe. Jag sitter bara och njuter av allt jag ser.

Kram Kram
Carina

M sa...

Många härliga bilder från ditt mysiga torp. Dit kan man längta förstår jag.
Mysig blogg.
MvH M från "Hjärtan på tråd"

Mia sa...

Vad underbart det ser ut! kram

Signe sa...

Vilka underbara bilder från ditt torp! Förstår om du haft det ljuvligt där i sommar! :)

Hannele sa...

Vilka underbart vackra bilder.

Persilja sa...

En sån fantastisk blogg jag hittade! Dina bilder från ditt torp borde hamna i en bok. Jag skulle bläddra i den dagligen och ha den framme jämt. Helt underbart, min smak mitt i prick. Jag blir salig av bilderna!
Jag vill lägga dig som länk hos mig, jag hoppas det är okej!

Lisa sa...

Å så mysigt! Och vilka fina bilder du tar!

Inmycarport sa...

Vilket underbart smultronställe. Svenskt, genuint, vackert...bara så fint!!!
Vilken trädgård!!

annmarie wikman sa...

Jag tycker dina bilder är jättefina och säger massor om hur bra du har det vid torpet. Jag har länkat till din sida och du får gärna komma i och hälsa på mig också. Jag återkommer!
Jag är helt ny bloggare, det här är KUL!
kram
Annmarie
http://broarne.blogspot.com/

Veronica sa...

Vilka härliga bilder...och jättefin blogg du har! Ha en bra kväll!

kicki sa...

Wow,
vilka fina bilder du hittat! En sån där vit emaljkanna med tvättfat vet jag faktiskt precis var man kan hitta...
Kram från
Kicki

Pia..... sa...

Vilket mysigt torp:)

Lisas torp sa...

Hej!
Här hamnade jag och blev sittande!
Jag känner igen din känsla för gamla vackra saker och jag njuter av ditt bildsinne!
Jag är lite som du - bor i Sthlms innerstad och har ett litet båtsmanstorp söderöver som jag längtar till hela tiden, och jobbar på detta med boendet!
Titta gärna in hos mej!

Lisa

Lisas torp sa...

Hej!
Nu har jag suttit och njutit av din sida länge! Du har en så inspirerande och vacker blogg så man tappar nästan andan - så många vackra idéer och sköna tips. Jag känner mej otorligt inspirerad och känner dessutom igen mej i mycket av det du talar om.
Jag bor själv i Sthlms innerstad och har ett litet torp 1,5 timme söderut som jag åker till titt som tätt.
Tackar för din generositet här!

Lisa

Randi sa...

Vilken underbar idyll och sköna bilder bjuder du på.
Tack för besöket! Kommer gärna tillbaka!

country-dreams sa...

Som tack för all rolig läsning och stor inspiration erbjuder country-dreams.se alla bloggare 10 % rabatt på en vara under en dag, den 20/10. Rabatten kan inte kombineras med andra erbjudanden och gäller ej beställningsvaror.
Vid din beställning anger du under "meddelande till säljaren" ditt bloggnamn samt vilken vara du vill ha till rabatterat pris.
Välkommen in.

Mvh Jessica/country dreams

www.country-dreams.se

hus och torp sa...

Men så fantastiskt vackert. Har ni grejat mycket med torpet, tak, golv, väggar? Har ni vatten indraget?

TROLLTYGET sa...

Tack för att jag fick tita in i din vackra värld

Zanna sa...

Underbara bilder, så mysigt du har det i ditt fina torp. Jag hoppas det är ok att jag länkar till dig.

junhe sa...

vilket mysigt ställe du har =)

whobyfire sa...

ramlade in på din blogg och måste säga- vilket smultronställe! som en dröm. kikar nog in lite till när jag behöver drömma mig bort lite granna ;)

annkierix sa...

Vilka underbart vackra bilder..härligt inspirerande.. har själv ett litet krypin nu, du får gärna titta in när du har tid och lust

TROLLTYGET sa...

Försår att det är dej kärt... så himla mysigt det ser ut.

Jes/Vita villa vila sa...

Vilka härliga bilder!

/Jes

Laeriss sa...

Merci pour ce reportage avec ces jolies photos et ces maisons et jardins si charmants que je découvre un peu plus grâce à vous.

what in the world sa...

Gud va synd att du inte har lagt ut något på sååå länge :(

disa sa...

徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社,徵信,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社,徵信,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿