fredag, april 13, 2007

Tiden står still... eller springer iväg


När man tittar på såna här underbara bilder tycker jag att man får känslan av att tiden står still... Men min tid springer iväg, hur mycket jag än drömmer mig bort och vill att min tid ska stå still på ett sånt här underbart sätt. Nja, kanske vill jag inte att min tid riktigt ska stå still, men jag vill gärna att den ska räcka till för min blogg och er, mina bloggvänner. Men det har varit mycket och jag har nedprioriterat bloggen - måste jag förtvivlat erkänna! Jag har alltså inte försvunnit eller glömt bort er, även om ni kanske tror det.
Det är så roligt med alla trevliga och gulliga kommentarer som ni lämnar och jag är väldigt tacksam, och jag går faktiskt in med jämna mellanrum och läser dem. Tack snälla ni!
Jag ska försöka bättra mig och skriva inlägg lite oftare igen, men jag kan inget lova för nu börjar ju äntligen torp- och trädgårdstider! Oavsett så finns jag här, läser era kommentarer och många av era bloggar också, och jag önskar er (återigen) en underbar vårlig och solig helg!

23 kommentarer:

Dubbelörnen sa...

Men visst är det härligt med våren o torpsäsongen igen!!!

Jag njuter av varje sekund av att bo så här nära naturen...
Kramar

Solkatter & dammråttor sa...

Fina bilder du lagt in. Ja det är torp och trädgårdsdax....HÄRLIGT!!!

elin1976 sa...

Vi er nå bare mennesker. Vi kan ikke rekke alt heller. Ta det med ro, nyt livet og ikke stress. Ha en flott sørdag. Klem:O)

moderncountry sa...

Så der var du igjen ja. Men du kan vel skjønne det at jeg forstår hvis det er mye annet som du må gjøre enn å blogge. Det er jo tross alt vår og da bruker man heller mye mer tid ute enn inne!
Selv har jeg ingen barn og jeg jobber ikke så altfor mye, så det er lettere for meg å blogge mer en andre. Men det går jo i rykk og napp. Nå er det så skjønt vær at jeg vil fortest mulig ut. I dag skal jeg så frø, det skal bli interessant å se om det blir noe av det. Du får ha en trivelig helg og håper du får like fint vær som oss!! Kram ;)

Lisa sa...

Jo, hur det blir med bloggandet i sommar vet jag inte ännu, man vill jua bra vara ute så mycket det går!

maloppa sa...

Känner såååå väl igen mig i det du skriver, är där jag oxå just nu!
Om du har möjlighet så låna en bok som heter "Torpardrömmar" och läs, den är helt underbar o handlar om torp, trädgård och att få tiden att stå stilla, att ta tillvara de små sakerna i livet.
Ha en trevlig helg!

Vildängel sa...

Det där är verkligen underbara bilder - som från en sagobok. Love them!

Lotta sa...

Jättevackra bilder, tack för dom!

Förstår dig så väl, känner själv att jag inte hinner med bloggen i den utsträckningen jag hade velat, men det får vi ta igen till hösten!

Kramar från Lotta

Vella sa...

Underbara bilder!

an angel at my table sa...

Visst är det härligt att våren är här njut nu av ditt torp och trädgård. Så ses vi snart.Glöm inte att lägga ut lite bilder på ditt fina torp.
Kram.

Guldkant På Livet sa...

Ha en härlig vår själv och njut av utetiden! Bloggen kommer i andra hand! Det blir mindre bloggande för oss alla...
Ha det gott så länge!! Mari.

lyck-annas sa...

Vilka härligt stämningsfulla fotografier!

For the love of country sa...

Underbara bilder! Har saknat dig, men det är ju så med tiden som inte räcker till ibland. Kram!

Josefine sa...

Hej hej! Har en fråga som jag undrar om du kan svara på? Jag ska måla om lite gamla möbler och undrar över vilken slags färg jag ska ha. Färgen ska vara vit, men vill inte att det ska bli penseldragig yta så att säga. Att det ska bli slätt liksom men ändå matt? Så som din stol blev! Tack på förhand och skulle jaga jättetacksam för svar!Ha det bra!MVH/Josefine

Jordgubbar med mjölk sa...

Åh så fint, man får verkligen känslan av stillhet och ro, härligt!

Lisa sa...

Vilka underbara bilder! Tänk att enkelheten oftast är det allra vackraste - pelargoner, patinerade krukor, en vacker gammal möbel och ett hus av riktigt hantverk.. Ha det så skönt i solen! Det är roligt när det väl dyker upp ett inlägg, då och då hos dig!

Signe sa...

Åh vilka underbara bilder! Kul att du tittar in ibland och gör ett inlägg! :)

Hemmarikets Charlotte sa...

Jättefina bilder! Jag förstår dig helt och fullt! Jag borde kanske göra detsamma men jag tycker att det är så kul att blogga så jag kan inte slita mig.

Sofia sa...

Här hamnade jag en låång stund.. framför sin fina sida. Har nog läst vartenda ord!
Vilka bilder du bjuder oss på!!!

Mimmi sa...

Vilka underbara bilder, är de från ditt hus? Ta det lugnt, det är klart att inte bloggen ska vara prio ett :-)! Kram

Anemone sa...

Nydelig blogg, med så mye inspirasjon å hente.
Takk for titten før jeg leter bakover i "arkivet" ditt.

Inredningsfanatiker sa...

Åh, vilka otroliga bilder! Så vackert!
/Petra
blogg;
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.8178

M sa...

Vilken underbar bild, tack för en trevlig blogg. Besöker den ofta.
Mvh.M
Med bloggen "Hjärtan på tråd"
Välkommen att titta in...