torsdag, april 26, 2007

Äntligen vår i torpet

Ja, nu är äntligen våren här och jag har börjat åka till mitt torp som jag har gått och längtat efter hela vintern!
Vi har börjat vårstäda på tomten och eldat upp en massa ris och fällda träd från förra sommaren och hösten. Jag har också börjat förbereda för mina frösådder, som jag har pysslat om de senaste månaderna hemma i lägenheten i stan och som snart inte får plats där längre, med att bl a gräva två nya rabatter. I helgen ska vi också börja måla om torpet som fick sig lite utbytta panelbräder, nya foder etc i höstas. Även parytterdörren som är helt nytillverkad i gammal stil behöver målas på ytterligare, jag hann med att måla ett par gånger i höstas innan det blev för kallt.
Ja, det finns massor att göra, men jag har längtat efter allt det här! Är jag tokig?

Här är några oförskönade vårnakna bilder på min matkällare och loge.



Blomster vid logen
Logen (numrerad av bruket som torpet en gång tillhörde)

Matkällaren

En del av tomten med logen och den ännu ganska nakna våren


24 kommentarer:

Karna sa...

Nei klart du ikke er "tokig" høres kjempe koselig ut....er jo så kjekt når det er gjort....ser så koselig ut hos deg...

Lisa sa...

Å så härligt med ett torp, skönt att komma ut nu på våren!

Lotta sa...

Vilket underbart paradis du har!

Kram Lotta

Lime sa...

Åååå vilket härligt ställe du har. Ser jättemysigt ut.

Elzste sa...

Åh vad det ser härligt ut. Har alltid önskat mig att få bo på landet, men nu är det lite sent. Man får ju tänka på att man inte blir yngre *s*. (Enligt en del så bor jag redan på landet, i ett litet samhälle, *s*).
Kram

Signe sa...

Vilka underbara bilder du visar från ditt torp! Verkligen lantligt och mysigt!

Lisa sa...

Vilken underbar plats du har!

moderncountry sa...

Å for noen herlige omgivelser!! Klart du har gledet deg til noe slikt, det er jo bare drømmen å kunne ha sitt eget lille tilfluktssted hvor man bare kan slappe av å få ladet alle batteriene sine igjen. herlig :) Ha en hyggelig helg gumman! Kram :)

Viktoria sa...

Vilket smultronställe! Ser jättemysigt ut!

Mysiga lantliga ting sa...

Så jättemysigt !!!!!

/Johanna

Jennyshemochharmoni sa...

Vad härligt det låter! Underbara bilder :)

Mikkeline sa...

For en herlig plass og for noen nydelige bilder!

AnnaA sa...

Härligt med ett eget "landet"!
Vi har ett också och jag längtar ofta dit för att få gräva lite i jorden...

Bodil sa...

Åhh, lyckliga du som har ett torp. Det drömmer jag också om att köpa någon vacker dag.

Dubbelörnen sa...

Så underbart det ser ut... Vi har lämnat vårt torp o bor nu permanent i en sådan idyll som du visar... vilken lycka!!!

Poppins sa...

Det verkar vara en riktig lustgård.

majsan45 sa...

ÅHHHHHh..så härligt det såg ut vill se mera ha en skön Valborg Kram/Majsan

Elinsstuga sa...

Vilka härliga vårbilder! Och det är så vackert med faluröda timmerväggar. Själv älskar jag att strosa runt i trädgården under ljusa vårkvällar innan alla myggen kommer. Eller bara sitta på trappen (min favoritplats) inlindad i en pläd och mysa.../Ankan

Guldkant På Livet sa...

Å så vackert!!! Ljuvliga bilder, påminner ju om skansen! Underbart ställe,jättefint! Mari.

Sofia sa...

Klart du inte är tokig - vem som helst hade ju längtat att få åka till ett så supermysigt ställe och pyssla!

Vildängel sa...

Vi måste se till att ta oss iväg till vårt stugbygge och få det klart nån gång ser jag. Så skönt med ett färdigt litet smultronställe. :)

Norah sa...

Nei og nei så vakkert!
Du er heldig du, som har en slik gård å holde i orden. Selv om det krever mye arbeid, så liker jeg sånt. Lykke til med arbeidet.

Ha en kjempe flott kveld

Carina sa...

Vilka vackra foton från torpet ! Jag längtar till jag får börja pyssla i min trädgård i skärgården.

Kram Kram

Minna sa...

Vilket underbart ställe!!! Önskar dig många härliga stunder där i sommar!