lördag, mars 03, 2007

Ute i det fria igen

Nu är jag på benen igen, efter några dagar i sängen. Länge sen jag varit så sjuk och det är riktigt skönt att kunna gå ut och få frisk luft i sig igen. Idag har det till och med varit lite vårkänsla i luften här i Stockholm och när klockan var drygt 17 så var det fortfarande ljust ute - bara det!

Sen tar man ju i alldeles för mycket på en gång förstås, glad att kunna gå ut igen och se folk omkring sig. Jag började dagen med en promenad längs Årstaviken med min dotter, riktigt mysigt. Vi avslutade promenaden med en latte och bakelse, fortfarande riktigt mysigt. Vad gör vi sen då? Jo, min dotters pojkvän hämtar upp oss och vi tar en tur till Ikea. Åh, vilken härlig heldag tänker jag, att avsluta med en trevlig titt på Ikea. Jo, det var ju bara det att halva Stockholm förmodligen åkt till Ikea just idag. Ganska snart började jag känna att Ikeas golv måste behöva stadgas upp eftersom det gungade så av alla människor. Men det var ju inte golvet förstås utan bara jag som fått lite för mycket av det goda idag.
Nåväl, titten på Ikea slutade som alltid med åtminstone ett inköp (kan man gå därifrån tomhänt?). En hederlig gammal väckarklocka som jag ska ta med mig till torpet i vår.



Inga kommentarer: