tisdag, februari 20, 2007

Uppföljning av skåpet

Vilken kalldusch! Det blev inget skåp för mig, den här gången i alla fall. Jag tyckte inte att jag lade ett löjligt lågt bud, det var högre än utropspriset, men så här efteråt kan jag konstatera att skåpet såldes för mycket mer än vad jag bjöd - för 15.500 kr!
Jaja, man får väl bita i det sura äpplet och acceptera såna här priser när man bor i Stockholm, och ge sig ut i landet för att kunna hitta ett liknande skåp som man har råd med. Och drömma vidare så länge...

Jag passar på att visa en fin hissgardin som jag blivit sugen på att sy. Den är gjord av ett gammalt vackert överlakan med monogram och spets. Jag har redan köpt ett överlakan som ska få utstå mitt första försök. Blir den bra så kommer det bli fler hissgardiner.



Foto: Lantliv

17 kommentarer:

Karna sa...

Det var dumt at du tapte budrunden, men du får finne et billigere og pene skap på landet, det finner du sikkert!

Nydelig med slik gardin, og sååå fint når det er sydd av gamle laken! Gleder meg til å se!

For the love of country sa...

Vad tråkigt gumman. :( Kan trösta dig med att det tyvärr ofta är same same här ute på landsbygden. När det gäller just auktioner verkar folk bli lite tokiga och bjuda hur mycket som helst, är väl tävlingsinstinkten som sätter in. Hoppas du hittar ett nytt fint skåp på blocket istället! Jättefin gardin! :)

Guldkant På Livet sa...

Oj, skåpet blev dyrt och det går fler tåg.. Du får försöka hitta ngt utanför stan, för även om det är dyrt där med så är det som du säger ännu dyrae i Sthlm. Vilken ljuvlig gardin! Jag älskar sån gammal spets, monogram och så, men sömnad är inte min starkaste sida..

Mari.

Jennyshemochharmoni sa...

Jättetråkigt att du inte fick skåpet men det var nog inte meningen då! Det kommer nya fina skåp, säkert till bättre pris också :) Vilken underbar hissgardin, jag har tänkt göra en jag med, älskar gamla lakan! Tack för inspirationen :)

maloppa sa...

Tråkigt att du inte fick det men det var ruskigt dyrt... Hoppas oxå du hittar ngt annat. Gillade de hissgardinerna, jättefina, funderar var de skulle passa hos mig....

almlin sa...

Vilken underbart fin blogg!:)
Är själv intresserad av byggnadsvård, gamla möbler, doften av linoljesåpa...
Har nu gett mig in i bloggvärlden med bilder från vårt pågående renoveringsarbete m.m.
Går det bra att jag länkar till din sida?

Lotten sa...

Vad synd att skåpet blev så dyrt... men jag kan på sätt och vis förstå det för det var väldigt fint!!

Du hittar snart ditt drömskåp! Jag håller tummarna.

Jag gillar din blogg - det är en härlig blandning med fula före bilder och undersköna efterbilder... Jag tittar in med jämna mellanrum!

moderncountry sa...

Uff, noe så leit at du ikke fikk skapet du ville ha :( Jaja, du får titte videre..har opplevd det samme, men jeg fant et like fint et til slutt. Det skal bli spennedes å se ferdig liftgardinen!
Ha en mysig helg :)

Snuffie sa...

Skåpet var vekligen superfint..men förhoppningsvis dyker det upp något annat.. Men verkligen dyrt... Ha en superhärlig helg::Sandra

I min vackra värld sa...

Alla: Det går som sagt fler tåg och det var väl inte meningen att just det skåpet skulle bli mitt. Men faktiskt... jag måste erkänna att drömma på det här viset, se något och hoppas kunna få det, är ofta en del utav charmen med auktioner. Önskar er alla en riktigt skön helg! :-)

Jenny: Om du hinner före mig med gardinen så får du lova att visa upp den! ;-)

Almlin: Visst får du gärna länka! :-)

Guldkant På Livet sa...

Tack för fönstertips! Mjölk? Hmm, tja, det kan nog fungera, jag ska pröva nästa gång!

Hälsn en fredagkväll...

Gerda-Thyra sa...

Vilken fin hissgardin! Jag som har en massa gamla lakan.... Just den spetsen har jag också på ett par av mina överlakan, det är min mormor som har virkat.

Jordgubbar med mjölk sa...

Jättefint! Har precis gjort hissgardiner av gamla lakan! Har bilder i min blogg, blev jättefint!
Vilken inspirerande blogg du har, den måste jag besöka ogta!

Ha det bra!

Josefine sa...

Hissgardinen var ju helt underbar! :) Har tagit hem massa gamla vita lakan från min mormor som jag har tänkt sy av, det har bara inte blivit av ännu..men nu blir man ju inspirerad att ta tag i det! :) Kram på dig gumman!

Josefine sa...

Hissgardinen var ju helt underbar! :) Har tagit hem massa gamla vita lakan från min mormor som jag har tänkt sy av, det har bara inte blivit av ännu..men nu blir man ju inspirerad att ta tag i det! :) Kram på dig gumman!

I min vackra värld sa...

Guldkant på livet: Jag rapporterar om resultatet när jag kommer till torpet igen :-).

Gerda-Thyra: Lyckos dig med sånt vackert arvegods! :-)

Jordgubbar: Såg dina gardiner, de blev ju jättefina, till slut ;-). Var fick du tag på själva upprullningsanordningen?

Josefine: Lycka till att göra nåt fint av dina vackra lakan! :-)

Inredningsfanatiker sa...

Tråkigt, men det var snygga hissgardiner :)

Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.8178