lördag, februari 17, 2007

Är det ett skåp för mig?

Flera har bloggat om sina favoritskåp eller skåp överhuvudtaget (Mari, Anna, Lisen, Inredningstokiga mamman...). Jag drömmer också om ett skåp och håller jämt ögonen öppna efter mitt härliga ljusa lantliga vitrinskåp som bara står där och väntar på mig!

Idag är det auktionsvisning, ett potentiellt skåp finns där, och jag ska dit och kika på det. Det är lite väl högt, mäter hela 259 cm, men med en lägenhet med över 3 m till tak är det inget problem. Och skulle jag nån gång flytta till ett lägre tak så verkar det som att man kan ta av skåpet från sin underdel. Men jag undrar hur det skulle se ut... Annars har skåpet det som jag letar efter - gammal charm med rustika ryggbrädor som man ser genom glasdörrarna och vitmålat. Nu ska jag bara se det i verkligheten, känna och fundera lite till.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket underbart skåp!
Go for it!! Satsa hela kassan. Jag tror inte att du kommer att ångra dig.

Anna sa...

Det var otroligt vackert. Blir nyfiken på vad det kommer att kosta.

Lycka till!

Guldkant På Livet sa...

Dra på trissor! Vilket vackert skåp med verkligt hög potential!
Det skulle jag inte ha ngt emot att äga, om det rymdes här...

Ha en bra lördag önskar Mari.

an angel at my table sa...

Otroligt fint skåp. Detta måste du bara ha. Till och med färgen är fin. Jag har en massa små skåp det är bättre med ett stort. Håller med "go for it"!!

I min vackra värld sa...

Alla: Ja, visst är skåpet vackert. Det är bra nervpirrande det här... Imorgon vid den här tiden så vet jag om skåpet är mitt, eller inte.