lördag, februari 10, 2007

Nya trådslöjdsinköp


Jag gjorde för några veckor sen ett inlägg om trådslöjd och jag förstår att det är många med mig som tycker mycket om trådslöjd, luffarslöjd, trådtjack, eller vad man vill kalla det för.
Förra helgen var jag på en antik- och samlarmässa och då köpte jag lite saker i trådslöjd - äntligen (jag har längtat så mycket efter att få njuta utav trådslöjd hemma hos mig). Några av sakerna pryder just nu en plats i mitt yttepyttelilla kök i min lägenhet i stan, men senare i vår när jag öppnar mitt torp igen så ska jag ta dit trådslöjden och då kommer det bli så fint där!


Om det är någon som undrar vad det är för nåt på den sista bilden, så är det en föregångare till den elektriska vispen - mer exakt en "Grädd- och äggvisp". På den står det "Slår grädde till härligaste skum på 1 1/2 minut" och att den på sin tid "Försåldes av Firma hushållsartiklar Eskilstuna", priset var 1:30!

20 kommentarer:

zarischka sa...

Vilka fantastiska fynd du gjort! Helt ljuvligt stilleben. :)

agata sa...

Jättefina fynd! Jag älskar gamla köksföremål, som din grädd- och äggvisp. Fullständigt onödiga, men jättecharmiga.

Lotta sa...

Jättefina saker du köpt! Vad fint det var med kupan i glas och äppeln... Grattis till dina fynd!

Tonje sa...

oj for noen kupp du har gjordt=) så dekorative de tingene er=) Ble kjempe fint=) HA en flott helg

suzanne sa...

I like so much your blog. You live in Sweden, I believe, know you the maid address has Sockholm ? Hotels restaurants, walk, shop?
I' m French, and I' ll go to Stockholm in September, for a first time.
Thank you.

Anonym sa...

Hej vill bara säga att jag gillar din blogg, är inne och kollar om du skrivit något nytt minst en gång i veckan- tcak för inspirationen!

Ha en trevlig söndag
MVH Karin

anca sa...

Jättefina gamla saker! Ser fram emot att få se dem på plats i ditt torp:)

I min vackra värld sa...

Zarischka: Tack snälla. :-)

Agata: Ja, visst är de charmiga?! Hur gick det med äggkokaren förresten? :-)

Lotta: Tack! :-)

Tonje: Tack, trevlig helg du med! :-)

Suzanne: Yes, I live in Stockholm. You will love it when you come here, it`s a beautiful city. :-)

Karin: Roligt att höra, alltid kul att kunna inspirera vidare. :-)

Anca: Jag kommer blogga om mitt torp senare i vår, och hela sommaren med förmodligen. Längtar dit! :-)

Guldkant På Livet sa...

Å...tänk att luffarslöjd kan vara så fint! En tjej jag känner tillverkar sådant, jag skulle aldrig ha tålamod att påbörja ngt dylikt men det är otroligt vackert att titta på! Jättefina bilder!

Lisa sa...

jag älskar trådarbeten och dom du hittade är jättefina!

hulukvarn sa...

Hej Hej!

jag tycker också det är väldigt fint med trådslöjd! Fina bilder!!

Signe sa...

Superfina saker! De kommer nog att bli jättefina i ditt torp! Jag gillar oxå luffarslöjd men har inget sånt hemma tyvärr. Glaskupan var oxå himla fin! :)

Signe sa...

Hej igen! Har skrivit en liten förklaring ang. rull-upp gardin i mitt inlägg ang. Nya kuddar och nytt fat! Kolla får du se :)

For the love of country sa...

Vad fint stilleben! Underbar glaskupa och vad kul kuriosa med gräddvisparen!

mymolly sa...

Jätte fint, vilka fynd. Jag gillar glaskupan bäst. Roligt!

moderncountry sa...

Hei, så spesielle og ikke minst fine ting du har funnet. Slikt har jeg aldri sett før. Finnes ikke her i Nederland.. De passer jo godt inn i et landlig interiør :)
Ha en fin Valentines dag i morra!
Hilsen Aina

Mia sa...

Hej,

din blogg är underbar! Får jag länka till den på min egen?

/mia

Minne sa...

Vilka jättefina saker du visar. Jag tittar ofta in på din blgg och får inspiration. Ha en skön helg!

I min vackra värld sa...

Guldkant, Lisa, Hulukvarn, Love, Mymolly, Moderncountry, Minne: Tack alla för era fina kommentarer! :-)

Signe: Tack snälla, funderar fortfarande på hur jag vill ha det. :-)

Mia: Tack snälla, visst får du länka. :-)

Minne: Alltid roligt att kunna inspirera vidare. Ha en fin helg du med! :-)

Anneli sa...

Vilka vackra bilder på vackra hantverk!

Kan tipsa om att det finns en hemsida :: Liselotts Trådslöjd:: med en massa olika vackra hantverk av trådslöjd. Följ bara länken

http://home.swipnet.se/~w-166384/index.htm