lördag, februari 10, 2007

Kuddar i antikt linne

Det har varit mycket annat nu den sista tiden och jag har inte hunnit blogga speciellt mycket. Men jag har inte glömt bort er, alla trevliga bloggvänner, och mer tid kommer när jag kan göra fler mysiga inlägg.

Tills dess tänkte jag visa ett par kuddar som jag har sytt av ett antikt grovt linnetyg och som jag har bloggat om tidigare. Innerkuddarna mäter 70x70 cm och jag har sytt kuddfodralen lite mindre, så att det blir lite bulligare kuddar. Jag vet att det åtminstone finns en som är nyfiken på att få se de här kuddarna - så, varsågod.




9 kommentarer:

Anna sa...

Det var i ett liknande tyg som Howard soffan med stort H var i hos Carin och Carl...I Love it!! Vart fick du tag i tyget?
blandblommoroblad
P:S saknat dina inlägg!

I min vackra värld sa...

Anna: Jag köpte tyget hos Carin & Carl. Tack för ditt PS! :-)

agata sa...

Jättevackra! Jag är alltid på jakt efter handvävt linne, men nu börjar det bli svårare och dyrare att få tag på på loppis. Det är ju trevligt att kvinnligt hantverk börjar uppvärderas, men synd för oss som vill göra billiga fynd.

Den inredningstokiga mamman sa...

Hej!
Det var mig du menade förstår jag :-) ÅH så vackra! Har du sytt av gamla handdukar? Nu blev jag inspirerad att köpa antika handdukar och göra detsamma! Tackar för titten...

I min vackra värld sa...

Agata: Ja, än så länge kan man hitta gammalt linne, men undrar hur länge till... :-)

Inredningstokig: Ja, visst var det du ;-). Tyget har jag köpte hos Carin & Carl. De sålde det på metervara och var alltså varken handdukar eller använt tidigare. Det här tyget är mycket grövre än handdukslinne, men visst kan du göra nåt liknande med gamla handdukar. Lycka till! :-)

Signe sa...

Jag tyckte väl att det såg ut som Carin & Carl!!...Vackra kuddar! :)

Anna sa...

Sliter av mig mitt hår... Sådant tyg hade jag en rulle med ett par meter, från min Farmor som arbetade på väveri när hon var ung. Har jag inte det kvar i förrådet så får jag dåndimpen. Kuddarna är jättevackra, tack för inspirationen.

PS) Mitt tyg var vitt/rött.

Anna

I min vackra värld sa...

Signe: Ja, lite typiskt Carin & Carl... ;-)

Anna: Kära nån, säg inte att du har tappat bort en sån skatt?! Mitt hår ramlar nästan av av sig självt när jag tänker på det...

disa sa...

徵信社,徵信,徵信,徵信社,外遇,尋人,徵信公司,徵信,抓姦,徵信,徵信社,外遇,抓姦,尋人,徵信社,徵信,抓 姦,抓姦,外遇,尋人,徵信公司,徵信,徵信,徵信社,徵信,徵信社,外遇,抓姦,尋人,徵信社,徵信,徵信社,徵信,外遇,尋人,徵信公司,徵信社,抓姦,徵信,外遇,徵信社,尋人,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信,徵信社,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,外遇,尋人,徵信公司,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,情趣用品,情趣,抓姦