lördag, februari 17, 2007

Kommer skåpet bli mitt?

Skåpet visade sig vara helt perfekt! Det var charmigt nött, ca 100-150 år gammalt skulle jag tro. Baksidan bestod av grova omålade plankor, hyllplanen likaså. Glasrutorna hade gammalt glas, tyvärr var två rutor utbytta med nytt glas men det går att fixa. Det var målat i nån odefinierbar ljus gul-grön-creme kulör i linoljefärg skulle jag tro, möjligtvis originalfärg. Och det visade sig vara delbart som jag trodde.

Så nu går jag i väntans tider. Om jag inte hade jobbat så hade jag åkt till auktionen på måndag eftermiddag för att följa den, men nu är det tyvärr inte så. Så jag har lagt ett bud och får se om det räcker.
Fortsättning följer... och snälla, håll tummarna för mig!

8 kommentarer:

Guldkant På Livet sa...

Jag håller tummarna, med avundsjuka! Auktion i Sthlm en måndag, är det nere vid Hammarby? 3 meter i takhöjd låter som en underbar lgh och skåpet kommer då att bli pricken över i!

Lycka till! // Mari.

Tonje sa...

For ett nydelig skap=) Skjønner godt at du ønsker deg det=) Jeg skål håpe og krysse fingrene for deg=) Ha en flott søndag

Jennyshemochharmoni sa...

Håller en tumme för dig! Lät otroligt underbart!!!

Karna sa...

Håper virkelig at du får det, for dette var et vakkert skap! Nydelig!

Äppelhem sa...

Ett helt underbart skåp! (och jag är lite grön i ansiktet också)

Hoppas det går vägen och hoppas att det är ok att jag har länkat till dig i min nystartade blogg?

Magnus sa...

Hej!

Jag har själv varit nere i frihamnen och tittat på detta skåp! Har själv lagt ett skriftligt bud...

Vi får se hur det går, men jag tycker verkligen precis som du om skåpet!!!

/Magnus

I min vackra värld sa...

Alla: Tack för alla tummar! :-)

Magnus: Hoppsan, en konkurrent! Som en god sportsman önskar jag dig lycka till (...håller fingrarna i kors bakom ryggen...).

almlin sa...

Vilken underbart fin blogg!:)
Är själv intresserad av byggnadsvård, gamla möbler, doften av linoljesåpa...
Har nu gett mig in i bloggvärlden med bilder från vårt pågående renoveringsarbete m.m.
Går det bra att jag länkar till din sida?