måndag, januari 22, 2007

Zink tillhör också favoriterna!

Jag fortsätter att blogga om en annan favorit, nämligen zink.
Zink har jag också, precis som luffarslöjden i förra inlägget, inrett enbart trädgården med tidigare. I en trädgård som tillhör ett gammal 1700-tals torp så passar det alldeles utmärkt med zink. Men det finns helt underbara föremål i zink att inreda även det lantliga hemmet med. Och zink passar också väldigt bra ihop med luffarslöjd.
Se här vad mycket fint det finns, det finns säkert nåt som passar alla.
Ett par skopor (Landromantikk)
Ett skåp (Madam Stoltz)

En skomakarlampa (Madam Stoltz)

Ljuslyktor (Slottstallets möbler)

En låda att förvara i (Jeanne d´arc living)

Ytterligare en låda (Jeanne d´arc living)

En mjölkkanna (Kramkisten)

En vattkanna och en kruka (Butik Rosalind)

Bakformar (Nordhjem)

Burkar (Skavank)

Ett badkar (Gård & Torp)

8 kommentarer:

Mia sa...

Så mye nydelig du har funnet både i sink og i fil de fer. Begge deler er også jeg glad i - har noe i sink (mest til hage, som vannkanner, bøtter og slikt) men ikke i fil de fer (enda). Det speilet var bare nydelig - og de diverse kurven også...

Lusthuset sa...

Zink tillhör också mina favoriter. Det är vackert, praktiskt och ser lite gammaldags lantligt ut.

I min vackra värld sa...

Mia: Har precis som du just nu lite i zink (och något i luffarslöjd), men som jag skrev så känner jag att jag bara måste ha mer av detta! :-)

Lusthuset: Ja, visst är det vackert! :-)

maloppa sa...

Oj, det blir lite mycket nu. Både zink och luffarslöjd är superläckert. Har massor av zink i trädgården och har samlat på mig en del grejor i luffarslöjd och även gjort mindre grejor själv. Är inne på shoppingsidor på nätet och fastnar alltid för zink o ståltråd...

Lina sa...

Jag tycker också zink är ett fint material. När det är "balkongsäsong" plockar jag fram mina ting och gör det fint där :)

I min vackra värld sa...

Maloppa: Förstår dig som sagt, zink & luffarslöjd drar i mig med :-). Är jättesugen på att lära mig göra luffarslöjd själv!

Lina: Fin balkong du måste ha! ;-)

Signe sa...

Jag älskar oxå zink och luffarslöjd, har tyvärr ingen luffarslöjd hemma men *vill ha* som vanligt! *ler*

I min vackra värld sa...

Signe: "Vill ha" känner jag igen! :-)