måndag, januari 01, 2007

Tack och adjö 2006

Så här runt ett årsskifte tror jag att många reflekterar över hur det gångna året har varit och har förhoppningar om hur det nya året kommer att bli. Även jag gör det.

Mitt 2006 (och faktiskt de sista två åren) har haft många "ups and downs" och året slutade ganska tufft. Det är kanske därför som jag kanske mer än tidigare har ett behov av att göra ett "bokslut" över det gamla året, för att avsluta och lämna vissa svåra saker bakom mig. Och det kommer jag göra i min ensamhet :-).

Men givetvis har även positiva och fantastiska saker hänt mig under 2006 och de behöver jag för min egen del accentuera och det gör jag genom att dela dem med er här på min blogg. Då finns de positiva sakerna svart på vitt och är lättare att ta fram och komma ihåg i tunga stunder.

* Min älskade dotter, vackrast här på jorden, som alltid ger mig så mycket glädje har gjort det även under 2006. Hon kom hem till Sverige i april igen efter flera års resande över hela världen. Jag önskar henne det bästa av allt under 2007 - hälsa, lycka och frid.

* Mitt nyinköpta torp gav mig många stunder med välmående, inspiration och roligt arbete (och nya muskler! ). Jag längtar så till då våren kommer och jag kan fortsätta mina planer.

* Min nyfunna bror och hans familj samt min pappa har fått mig att känna mig älskad. Jag ser fram emot ett nytt år då jag kan fortsätta att lära känna dem ännu bättre.

* Sist men inte minst min älskade pojkvän, som har stöttat mig i vått och torrt. Vi har gjort mycket roligt tillsammans under 2006 och jag hoppas att han står ut med mig även under 2007!

Och nu ska jag gå ut och ta årets första promenad i den vackra stad som jag bor i.

5 kommentarer:

monica bjälllö sa...

Hejsan du vackra värld! jag vill bara tacka dig för din tanke om mig! jag är också en inredningstokig tjej/ tant, men som nu kämpar mitt livs kamp, så andra värden har blivit mer i fokus.... att ta dagen som den kommer att njuta av små ögonblick etc... Kram Monica från Helsingborg ps: jag är också ett lejon, bra tecken eller hur?

I min vackra värld sa...

Hej Monica!
Kul att du hittade till min blogg :-).
Förstår att du har det tufft just nu, även om jag nog ändå inte riktigt kan förstå.
Önskar dig all styrka och energi du kan få för att bekämpa din sjukdom.
Ett lejon ger aldrig upp, eller hur ;-)?
Stor kram på dig!

Tonje sa...

Hei og godt nytt år! for en nydelig oppsumering av året,virker som du har hatt masse gode opplevelser i året som har gått,selv om ikke alt har værdt bra.Håper dette året gir deg mange koslige opplevelser og att du får en flott kveld.

Anonym sa...

Mamma, jag älskar dig och önskar innerligt att 2007 blir ett bra år för oss båda, fyllt med kärlek, värme och positivitet! :) Besos

I min vackra värld sa...

Tonje: Ja, visst har jag haft en hel del underbara upplevelser under 2006. Men ibland har man förmåga att glömma de positiva sakerna och bara se de negativa, just därför ville jag skriva om de mest positiva på min blogg - som en liten påminnelse för mig själv.
Jag önskar också dig ett riktigt Gott Nytt År!

Dotra mi: Jag älskar dig med, så himla mycket!