tisdag, januari 16, 2007

Speciell antikaffär

I nyaste numret av Vakre Hjem & Interiör så kan man läsa ett reportage om en väldigt speciell antikaffär i Köpenhamn. Antikaffären finns i en gammal vacker lägenhet och är också utformad som ett vanligt hem. Och man kan köpa precis allt som finns i affären (lägenheten).

Jag tycker idén är jättetrevlig och påminner mig om en dröm som jag har... och som jag kanske bloggar om nån gång.

Här är lite trevliga bilder från affären.



Fina glaspartier istället för väggar mellan rummen

Ett gammalt vackert allmogeskåp med skrivklaff



Skänk i ljusblå färg och två urnor med vita lupiner i (som jag ska så i år - kolla min fröplanering här)



Gamla franska (tror jag) ljuslyktor


Liten toalett

5 kommentarer:

agata sa...

Hmm. Den här artikeln känner jag igen... Men jag har ju inte köpt den där utländska tidningen du skriver om. Undrar om den inte kan ha publicerats i Hem & Antik också? På svenska...

Det stora spröjsade inomhusfönstret är mycket vackert och inspirerade mig till att montera in något gammalt fönster inomhus. Men jag har inte kommit på var än ... Återkommer om saken den dag det blir verklighet.

I min vackra värld sa...

Jaså, säger du det?! Det finns ett annat reportage också i det här numret om Ninas hem (hon som äger Shabby Larsson) och det har också varit i en annan tidningen (kommer inte ihåg vilken).
Snacka om fantasilöst! ;-)

Signe sa...

Det såg ut att vara en trevlig affär.
Va fina bilder du har upptill på din blogg, den med dörren och lås på dörr! Lite shabby chic helt enkelt :)

For the love of country sa...

Visst är det underbart med såna butiker! :) Tänk om nån vill köpa hela lägenheten tänker jag. ;) Ska bli kul att höra mer om din dröm!

I min vackra värld sa...

Signe: Tack! :-) Har precis rumstrerat om lite på bloggen och de bilderna är nya.

Love: Drömmen min är hemlig än så länge ;-). Men den dag då jag skrider till verket, eller när jag inser att den aldrig kommer bli av - då ska jag dela med mig av den!