söndag, januari 07, 2007

Kurs

Satt idag och bläddrade i kurstidningar som kom häromdagen, en sån där spännande sak att göra när nytt år har börjat och man är full av förväntan inför vad som ska hända under det nya året. Och så blir man sugen på att gå en kurs, den där kursen man har tänkt på så länge men som aldrig blivit av. Eller så har man fått ett nytt intresse och så finns det en kurs där man kan fördjupa sig i det. Ja, det är faktiskt riktigt inspirerande att titta i de här kurstidningarna.

Hittade förresten den här bilden och tyckte den var kul! Och bilden symboliserar faktiskt på sätt och vis min längtan efter sommaren så här mitt i vad som ska vara vinter.



Men tillbaka till kurserna... Jag skulle vilja gå en kurs i fönsterrenovering, det passar bra när jag har tänkt att renovera mina fönster på torpet i sommar.

Eller så skulle jag kunna tänka mig en kurs i drejning, det är en sån sak som jag har gått och tänkt på ganska länge.


Har ni nån speciell längtan efter att lära er nåt, vilken eller vilka kurser skulle ni vilja gå?

Bilder: Jonas Ingerstedt/Johnér Bildbyrå, Skansen Byggnadsvård, Lasse Östman

3 kommentarer:

Linda sa...

Jag ska gå en kurs i trädgårdsplanering!

Pia sa...

hej, vilken härlig bikini..lite stickig kanske...:) jag är intresserad av både inredning och scrapbooking så det skriker om det. så därför skulle jag vilja gå en kurs i allt som finns där emellan. måla med akvarellfärger på stämplade motiv är väl det som ligger närmast till hands just nu.sedan måla och renovera möbler skulle jag oxå vilja, sen så......

I min vackra värld sa...

Linda: Åh, trädgårdsplanering, det skulle jag också vilja! Men det får lov att bli ett senare projekt, det är så mycket annat som jag måste prioritera före. Men det skulle vara kul - och behövligt ;-).

Pia: Ja, säkert stickigt ;-).
Målar och renoverar möbler gör jag redan, men jag skulle också väldigt gärna vilja lära mig mer om det!