onsdag, januari 24, 2007

"Plocka det du behöver"

Så står det i en annons på Blocket idag - "Plocka det du behöver". Det är ett helt hus som ska rivas och man säljer ut allt i huset; fönster, skåpluckor, dörrar, stuprör, trappa med snidade stolpar, träbjälkar m m... Tänk vilket tillfälle och vad spännande, att få gå in i ett hus och bara plocka åt sig gamla gedigna vackra inredningsdetaljer som man kan använda hos sig.

Och jag behöver verandafönstren och verandadörren! Titta bara, vilka vackra fönster!
Nu behöver jag väl dem egentligen inte... om jag tänker efter. Men jag skulle vilja behöva dem. Just såna verandafönster och verandadörrar ska jag bara ha nån gång i mitt liv. Och de här var väldigt billiga också, i princip gratis...


6 kommentarer:

Tonje sa...

Så morsomt da=) Det skulle ha vært flere slike annonser syns jeg=) Hadde vært artig å tatt seg en tur å plukket det man vil ha=)

Karna sa...

Hadde du hatt lagringsmuligheter skulle du tatt med deg disse vinduene og døren og spart på dem til en gang du fikk bruk for dem....

Kjempe fine sprosser!

I min vackra värld sa...

Tonje: Ja, visst hade det varit trevligt!? :-)

Karna: Lagringsmöjligheter har jag i mitt torp, men fönstrena finns alldeles för långt bort. Mmm, fina spröjs. :-)

an angel at my table sa...

Väldigt intressant reservdelar från ett sådant fint hus. Ska kolla vart det ligger, säker för långt bort.

Signe sa...

Åh, trevligt! Skulle gärna ha de där fönstren. Finns säkert mycket annat i huset man skulle vilja ha oxå :)

I min vackra värld sa...

Angel: Ja, det ligger i Halland. Men det har du kanske redan sett? Tyvärr. Hade kanske annars varit nåt för dig med din renovering. :-)

Signe: Ja, visst hade det varit trevligt att gå in i det huset?! :-)