onsdag, januari 17, 2007

Hemma hos mig

"Hemma hos mig"-bilder är ju ganska populära att dela med sig av här på bloggen. Och det är jättetrevligt och inspirerande att få se tycker jag. Men jag själv bjuder inte på speciellt många bilder från mitt hem, utan jag är mer av den sorten som hellre lägger upp "Så här skulle jag vilja ha det"-bilder. Och det är av den enkla anledningen att jag just idag inte har speciellt många vrår i mitt hem som är som jag vill ha det och som jag känner mig nöjd med. Jag bor lite provisoriskt för tillfället kan man säga. Och hur är det för en som älskar inredning, kan man ju undra. Jo tack, det går alldeles utmärkt - tack vare drömmar och bloggen!

Men här är i alla fall en liten bit i mitt vardagsrum som jag är nöjd med, när bordet inte är belamrat med post och annat förstås.


Det är en gammal symaskin som är nerfälld i bordet, symaskinen är helt funktionsduglig. Jag tror att det var mitt första auktionsfynd, för si så där 10 år sen, och sen har det bara rullat på med auktioner och loppis. Jag har fixat till bordet och använder det nu som hallbord (fast det står i vardagsrummet för hallen är så liten att det inte får plats där). Ovanför symaskinen hänger en spegel med en lampett. Och den hittade jag på Blocket i höstas.

12 kommentarer:

Ljuvligt Hemma sa...

Spegeln var underbar... Vilket fynd!

Lusthuset sa...

Vad fint det ser ut. Som vi sa det är detaljerna som gör det, eller hur?

For the love of country sa...

Vad fint! Personligt. :)

Karna sa...

Kjempe koselig! De fleste av oss, har vel drømmer om hvordan det egentlig skulle sett ut hos oss, men det er jo det som er kjekt også, legge planer og ønske oss div saker og ting!

Ha en fin helg!

hulukvarn sa...

Symaskiner är så fint! Lyllos dig!

I min vackra värld sa...

Alla: Tack för komplimangerna! :-)

Karna: Du har så rätt, det är ju en del av charmen - det här med inredning - att drömma och planera! :-)

Lime sa...

Ser jättefint ut hemma hos dej tycker jag! Ja, visst är det himla skoj att se hemma-hos-bilder hos alla bloggkompisar :-)

I min vackra värld sa...

Lime: Tack snälla! :-)

I min vackra värld sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
an angel at my table sa...

Mycket stilfullt. Gillar symaskinen i synnerhet när det står husqvarna. Den passade så bra ihop med spegeln.

Pia sa...

hej, jag har min symaskin (Underredet) ute. som ett slags pyntebord ute med olika grejer på, årstidsvis ,just nu med en massa gamla rostiga saker...

I min vackra värld sa...

Angel: Tack! :-)

Pia: Det är säkert jättefint! :-)