tisdag, januari 23, 2007

Fransk stil



I senaste numret av Vakre Hjem & Interiör så finns ett reportage om inredning i fransk stil på nordiskt vis. Jag vet... jag har redan gjort ett tidigare inlägg från det här numret om en antikaffär, men i det här reportaget om fransk stil så fanns det också så vackra bilder som jag vill dela med mig med er som inte läst tidningen. Så ursäkta om jag kanske är lite tjatig.

I det här reportaget tipsar de om hur man kan få till det i fransk stil; putsade eller målade väggar, trägolv, spröjsade fönster, gamla möbler eller nya med patina, textilier i naturmaterial, levande ljus etc - allt i ljusa färger. Det är väldigt inspirerande och många vackra bilder. Här är ett urval som jag har gjort.


Entrén - jag älskar inredningsdetaljerna!




En vacker vägg i kanske vardagsrummet? (Lägg märke till den underbara bokpressen!)

Inspiration för köket

Sovrum i stillhet


Stort badrum (lägg märke till det ovanligare badkaret - man får en känsla av ett nedsänkt kar i golvet tycker jag)

7 kommentarer:

Emma sa...

Jättefint. Fransk lantlig stil är väldigt vacker tycker jag.

Karna sa...

Utrolig flott, er jo lov å drømme....

an angel at my table sa...

Väldigt vackert. Fransk stil i nordisk tapning, det kan inte bli bättre. Själv har jag länge sucktat efter en fransk "daybed" i snirklig design.

Lisen sa...

Vackert! Även förra inlägget om zink tyckte jag om. Zink är en favvo :-) Må gott/L

I min vackra värld sa...

Alla: Ja, visst är det vackert... :-)

Angel: Kul att "se" dig här igen :-). Åh, en daybed - varför inte?

Signe sa...

Väldigt vackra bilder! Köpte förra numret för jag blev så nyfiken då du visade från den tidningen. Blir sugen på det nya numret oxå..*vill ha*

I min vackra värld sa...

Lisen & Signe: Ja, visst är det vackra bilder... ;-)