tisdag, januari 30, 2007

Elektricitet - en självklarhet

Elektricitet är idag en självklarhet, varenda människa har väl el hemma?
Men att det egentligen inte är så självklart förstår kanske de bäst som ibland drabbas av elavbrott. Jag själv som bor i Stockholm har förmånen att i princip alltid ha el, i ur och skur.



Idag kom nya numret av Gård & Torp, en av mina favorittidningar, hem i brevlådan och jag har inte mer än hunnit öppna tidningen. Så jag återkommer säkert med nåt inlägg senare om nåt som jag vill dela med mig därifrån.

Men för att komma till saken, och för att återkomma till elektricitet, så hittade jag en bild i tidningen på en skylt - och den tänkte jag att ni skulle få se. Idag kan man tycka att skylten är underhållande, men förr när elektriciteten var en nymodighet så var skylten säkert i allra högsta grad helt allvarligt informativ.


Så hädanefter kommer jag nog få en liten tacksam tanke när jag ska trycka på "knappen invid dörrposten". Och så kan jag fortsätta sova gott!

13 kommentarer:

Lena sa...

mycket vackert här i din vackra värld...Tack för titten...

Pia sa...

ja det är mycket vackert i din värld och vilken tur att det "bara" är att trycka på ....

Pia sa...

Knappen föll visst bort

Pernilla sa...

Va kul - jag har en sån tavla, en inramad planch egentligen som jag köpte i en lampaffär i Gamla Stan för många år sedan. Tycker fortfarande den är lika rolig!

maloppa sa...

Vilken härlig skylt. Jag som bor på landet drabbas ofta av strömavbrott och tänker ofta på hur sårbart samhället är idag. Vi har ju inte ens en alternativ värmekälla, står dock på önskelistan. Ljus är enklare att lösa än uppvärmning...

Signe sa...

hahaha...vilken rolig skylt..och..Gård & Torp är underbar!
Det finns så många underbara tidningar som man vill ha...

Jenny sa...

Vilken underbar skylt! Jag älskar gamla skyltar :)

jennyshemochharmoni.blogg.se

I min vackra värld sa...

Lena: Tack! Och varsågod! :-)

Pia: Tack! :-)

Pernilla: Men vad kul! :-)

Maloppa: Jag försöker förstå hur besvärligt det måste vara, jag är ju som sagt bortskämd i Stockholm. Men visst är skylten härlig! :-)

Signe: Ja, Gård & Torp är en av mina favorittidningar! :-)

Jenny: Ja, visst är skylten både rolig och fin! :-)

Den inredningstokiga mamman sa...

Jag länkar till dig om det är OK... Väntar på att få se bilder på dina kuddar med det antika tyget! Please?

Anna sa...

En till inspirerande blogg som jag gillar. Har nu hittat så många så jag kommer spara en förmögenhet på att slippa köpa inredningstidningar.

Ha det gott!

I min vackra värld sa...

Inredningstokiga mamman: Visst är det ok, du är så välkommen! Ska ordna med bilder på kuddarna också. :-)

Anna: Ja, men vad trevligt :-). Själv investerar jag nästan en förmögenhet i inredningstidningar, har svårt att låta bli dem fastän en massa trevliga bloggar!

Camillas Drömmar sa...

vilka vackra bilder och mysig blogg, välkommen att kika in hos mig! /camilla

I min vackra värld sa...

Camilla: Tack, roligt att du hittat hit! :-)