fredag, januari 05, 2007

Drömmar om vår och sommar

Det är med förtjusning som jag planerar mina fröbeställningar. Det är så spännande och inspirerande att titta på bilder av blommor och trädgårdar, och det ger mig såna drömmar om vår och sommar!

Här är några bilder som jag verkligen inspireras av...



Klätterros, vallmo och lavendel

Lupiner, salvia och gammaldags buskros
Spaljéer
En vallmoäng


Uteplats under träd

Underbar rabatt i blått och lila

Flox, rosenstav, vallmo och klotlök (kanske samma rabatt som ovan?)

Hundkäx, vallmo och gräs

Klematis som klättrar på en trädstam

Foton: Din Trädgård och Prismas stora trädgårdsbok

7 kommentarer:

Tette sa...

Ohh, vad härligt att få se dessa vårliga/somriga bilder... Tänk att så snart julen är över så längtar jag efter våren...

Hur går det med växligheten i din trädgård, påverkas den något av den varma vädret? Hmm, har ni haft varmt som vi i stockholmstrakten har?
Jag tror att mina snödroppar och småkrokosar har fått fnatt får det har aldrig riktigt vintrat in sig...
Vi hörs!

Mia sa...

Åh, så nydelige bilder det var da. Jeg lengter etter våren som bare det, jeg også. Så fort julen er over så vil jeg også ha vår - med en gang! Men vi får kose oss med planleggingen enn så lenge.

Julie sa...

Å så inspirerende bilder. Man vil bare at det skal bli sommer : )

Linda sa...

Vilka härliga bilder! Jag gillar speciellt den sjätte bilden. Jag satte en massa klotlök i höstas. Hoppas det blir nåt fint av dem!

I min vackra värld sa...

Tette: Min trädgård har jag vid mitt torp och torpet är stängt för vintern, jag har alltså ingen aning om hur växtligheten där mår. Till vardags bor jag oxå i Stockholm ;-).

Mia: Ja, vi får nöja oss med att drömma än så länge :-).

Julie: De här bilderna inspirerar mig för mina nya rabatter :-).

Linda: Jag är också jätteförtjust i klotlöken. Vet du om den är svår på något sätt? Jag håller tummarna för dina ;-).

Lusthuset sa...

Bilderna är underbara. Jag förstår att du inspireras för det gör jag också. Vad fantastiskt med ett gammalt torp.

I min vackra värld sa...

Lusthuset: Kul att sprida inspriation vidare :-).