torsdag, januari 25, 2007

Carin & Carl

Det finns en butik som är så där som en riktig dröm, och det är Carin & Carl. De har helt underbara möbler och inredningsdetaljer som håller en väldigt hög klassnivå. Samtidigt som deras varor har så otroligt vackra detaljer och är så välgjorda, så ger de också ett intryck av en elegant enkelhet. Det finns nog inget jämförbart, tycker jag i alla fall.




Men tyvärr så håller deras priser också en väldigt hög nivå och de har nästan ingenting för min plånbok, suck. Inte ens nu när de säljer ut allt i butiken med 25% rabatt. Ja - Carin & Carl har rea! De ska tydligen stänga igen butiken och öppna en verksamhet någon annanstans. Det ska bli spännande att se vad tjejerna som driver butiken nu har i planerna...

20 kommentarer:

Anna sa...

Håller med, inte ens 25% duger åt min plånbok..snyft...för jag såg den mest underbara soffan där häromdagen..en howard klädd i franskt grovt linne..JAG VILL HA DEN!!!!
blandblommoroblad

Jenny sa...

Tyvärr har jag aldrig kommit iväg till den butiken men jag har lovat mig själv ett besök där så snart jag besöker huvudstaden. Den verkar otroligt underbar! Jag är nyfiken på lantliv och trädgård också som ofta finns med i inredningstidnigar, har du varit där?

jennyshemochharmoni.blogg.se

I min vackra värld sa...

Anna: Åååh, en howard! Den missade jag (eller så var den såld) & det var väl lika bra det... ;-)

Jenny: Då får du skynda dig på nu! ;-)
Lantliv & trädgård har jag inte varit i, de ligger utanför stan. Men jag får kanske ta mig utanför tullarna nån dag - det kan det vara värt. :-)

For the love of country sa...

Mm, de har mycket fint! Hade också spanat in såå mycket fint till ett framtida hus. Synd att de ska stänga igen. :( Eller lika bra kanske så man inte ruinerar sig där. ;)

Pia sa...

Nääää, vilken tur att inte jag bor nära, fast jag har inget kontokort som "täcker" ett sånt besök förståss...

Karna sa...

Har sett på nett sidene deres, men har aldri vært i selve butikken, de har myyye fristende, men der står det jo ingen priser da...Vi får kopiere de gode ideene, og lage vår egen versjon!

Ha en fin helg!

Hannele sa...

Har dom snyggat till gamla möbler?

I min vackra värld sa...

Love: Fast som sagt, tjejerna som driver butiken har nåt annat projekt på gång. ;-)

Pia: :-)

Karna: Precis, vi får inspireras och kopiera av. :-)

Hannele: De säljer både nytillverkade möbler och gamla möbler som de har målat upp. Men deras signum är stilen, som inte förtjänar min beskrivning utan den borde upplevas - helt outstanding!

an angel at my table sa...

Jag har aldrig varit där men hört mycket om dom. Man kanske skulle ta sig en sväng om dom nu har rea.

Den inredningstokiga mamman sa...

Har bara varit in där en gång men butiken är fantastisk! Såg en vitmålad moraklocka jag kunde tänka mig... Har du sett det antika franska tyget (röda eller blåa ränder)? Underbaaaart...

hulukvarn sa...

Hej Hej! Nu var det längesen jag tittade till din blogg, vad mycket fint du lagt upp!

Hulda sa...

Hei! Har sett på bildene i bloggen din nå - her var det masse flott! Jeg er veldig glad i fil de fer og sink selv, har en del av det. Nydelig blogg du har, med mye inspirasjon.

Lena sa...

Hej! Vilken vacker värld! Jag blir alldeles inspirerad. Jag har precis startat en egen blogg, är det ok om jag länkar till din blogg?
/Lena

Jenny sa...

Vilken underbar blogg du har! Jag måste bara säga det!:)

jennyshemochharmoni.blogg.se

Signe sa...

Butiken är helt underbar! Superfina saker, möbler och tyger men som sagt...inte ens 25% hjälper på priset...*suck* Var in i butiken i somras! De har ju fin hemsida! Jag har oxå gjort ett Carin&Carl collage förut :)

I min vackra värld sa...

Angel: Om du aldrig har varit där förut, och har tillfälle nu innan de stänger igen, så bara måste du åka dit! :-)

Inredningstokiga mamman: Mmm... jag har själv köpt ett grovt antikt linnetyg (med blåa ränder) där som jag sytt två stora maffiga kuddar av! :-)

Hulukvarn: Tack! :-)

Hulda: Roligt att kunna föra inspiration vidare. :-)

Lena: Tack. Och absolut, du är så välkommen! :-)

Jenny: Tack. Och ditt hem är helt underbart! ;-)

Signe: Ja, "underbart" räcker nästan inte tycker jag. :-)

Tette sa...

Oh, jag håller med - det är så himla fint det dom hade Carin och Carl, vad synd att det ska stänga!Men jag kan bara skriva under på att det var alldeles för dyrt, för mig med... Kanske därför det inte riktigt fungerade med deras butik, det blev kanske för smal kundmålgrupp...

I min vackra värld sa...

Tette: Nja, jag tror att butiken gick ganska bra faktiskt. Men tjejerna som driver butiken har tydligen fått ett STORT inredningsuppdrag som kommer ta flera år, så de har inte tid med butiken. Kan du tänka dig?!
Fast de ska tydligen fortsätta sälja lite möbler och linne i nåt showroom nånstans. :-)

Johanna sa...

Vackert! =) Synd att det är så dyrt bara

Jes/Vita villa vila sa...

Ser verkligen underbart ut!

Kram /Jes