onsdag, december 06, 2006

Ny adventsljusstake

Nu har jag återhämtat mig från källar-chocken. Det visade sig till slut att det inte var så mycket som var angripet av fukt. Förutom en del av julpyntet som jag var tvungen att slänga så har jag bytt ut några kartonger mot friska såna med hela bottnar och sen slängt några böcker, annars var allt faktiskt ok.
Det mest trista är en svensk gammal ordbok från början på 1900-talet som jag fått av min mormor, de vackra inbundna pärmarna och några sidor i den boken är helt förstörda. Så det blir väl till att slänga den också, men det tar emot och än så länge har jag inte kunnat göra det.

Så jag har tröstat mig med att göra en ny adventsljusstake som jag såg i nån tidning och blev väldigt inspirerad av. Fyra små lerkrukor med lite patina på, mossa och fyra vita blockljus. Hur enkelt som helst. Jag blev jättenöjd och lite gladare igen.
Ingen bra bild tyvärr, inser att min mobilkamera inte duger så mycket till...



5 kommentarer:

Linda sa...

Vilket fint arrangemang du gjort i fönstret! Du har verkligen en jättefin blogg med en massa fina bilder och inspiration!

Men huvva vad jobbigt med fukt och mögel. Skönt att det inte var så mycket, men tyvärr lär det ju återkomma om ni inte gör något åt orsaken till att möglet uppstod? Eller var det så att lådorna stod kloss mot golvet? Att det blev för tätt? Det kommer ju alltid att vandra fukt genom källargolv och väggar, så till en gräns är det ju helt okej. Jag håller tummarna för er och eran källare!

I min vackra värld sa...

Som tur är behöver jag personligen inte oroa mig alltför mycket om fukten, jag bor i ett hyreshus. :-)

Anna sa...

Vilken fin advents stake!! Boken som blev angripen, kan du inte spara de "friska" sidorna? Kanske du kommer på nåt att göra med dom?! Stolen blev också snygg!

Linda sa...

Puh!!

I min vackra värld sa...

Anna: Tack för komplimangerna! Bra idé att kanske spara boken ändå, du har nog rätt. Jag har hittills inte kunnat med att kasta den.

Linda: Ja, puh! :-) Och tack för dina komplimanger med!