söndag, december 31, 2006

Julen blev en Gotlands-jul

Sitter här och summerar julen som redan är över. Nåväl, jag reflekterar nog över hela året för den delen med, så här på nyårsafton.

Julen försvann i en hast. Jag håller med vissa om att det är tiden före jul som är den mest spännande och den mysigaste. När man pysslar, pyntar, gör julgodis och rimmar på julklapparna. Själva julen är över på ett par tre dagar och sen ser man fram emot nyårsafton, för att sen blicka vidare mot ett nytt spännande år.

Min jul blev inte riktigt som planerad i år, men för den delen menar jag inte att den blev dålig - tvärtom, min jul blev riktigt mysig. Saker hände i familjen och jag bestämde mig i sista stund för att fira julen med min dotter och hennes pojkväns familj på Gotland.
Det blev en annorlunda jul, jag kommer själv från en liten familj och helt plötsligt fann jag mig själv på julafton vid ett dukat julbord lika stort som min lägenhet nästan. Det var på en stor typisk gammal gotlandsgård byggd 1857 med eldstäder i alla rummen. Salen som vi satt i hade gamla kilsågade trägolv och en vacker gammal kakelugn - heeelt i min smak. Gissa om jag myste...

Tyvärr så är min mobil inte den bästa att ta bilder med (som jag har nämnt förut) och därför tog jag inga bilder inomhus, men här kommer några utomhus-bilder i alla fall.

Huvudbyggnaden


Entrédörren

Ett fönster på ladugården (tänka sig att man förr smyckade ladugårdar med så vackra fönster!)



Vill också visa vilken fin bok jag fick i julklapp av min älskade dotter och hennes pojkvän.


Och nu önskar jag er alla bloggare ett Gott Slut och ett riktigt Gott Nytt Spännande År!


8 kommentarer:

Lusthuset sa...

Med tanke på hur vackert huset är på utsidan kan jag förställa mig hur det ser ut inne. Det måste ha varit en upplevelse. Gott Nytt År.

Tette sa...

Gott Nytt år på dig också tjejen! Ha en riktigt bra nyårsafton och så hörs vi i blogg-världen 2007

anniche sa...

Nydelig Hus!
Innom for å ønske deg et Godt Nyttår!

For the love of country sa...

Så fint hus! Gott Nytt År gumman, hoppas vi syns under 2007! :)

elin1976 sa...

Endelig er du tilbake.Jeg har savnet oppdateringer på bloggen din:o)
Jeg vil ønske deg og din familie et riktig godt nytt år. Klem fra Elin:o)

agata sa...

God fortsättning!
Det ser ut som om Gotlandsjulen blev härlig, åtminstone rent estetisk.

I min vackra värld sa...

Lusthuset: Ja, det var verkligen en upplevelse. Och det bästa var kanske att upplevelsen inte var planerad från början, så den blev desto större lite som en överraskning :-). God fortsättning!

Tette: Tack! Och god fortsättning på dig! Visst hörs vi ;-).

Anniche: Tack för hälsningen och god fortsättning på dig!

Love: Klart vi syns ;-)! Och god fortsättning på dig!

Elin: Tack snälla, det var verkligen roligt att höra :-)! Och jag önskar dig en god fortsättning!

Agata: Ja, min jul blev riktigt fin. Hoppas din också blev det. God fortsättning på dig också!

Inredningsfanatiker sa...

Kanske verkar tokigt men jag längtar verkligen till jul nu. När det ändå inte blev någon riktig sommar så kan det ju kvitta. Hit med decembermånad och julpynt, ler!
Petra
Blogg;
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.8178