onsdag, december 06, 2006

Hemma hos mig

Jag hänger på Emmas frågor, och här är mina svar!

Min inredningsstil
Jag har lite blandad stil, har gärna svårt att bestämma mig för en stil, men det ska vara gammaldags i alla fall.
Mina möbler går mellan gustavianskt, allmoge, shabby chic, gammalt över huvud taget, och de är bruna eller vita.
Inredningsdetaljerna är både gamla och nya. Textilierna får gärna vara av linne. Och jag har mycket levande ljus, speciellt nu under den mörka årstiden.

Så här mycket pengar spenderar jag varje månad på inredningsdetaljer
Det blir nog alldeles för mycket många gånger, vill inte räkna efter...

Mitt bästa inredningstips
Följ eget smak och tycke!

Den värsta inredningstabben jag gjort
Kan inte komma på nån direkt. Men i början på året föll jag för ett franskt antikt handvävt linnetyg som var så vackert. Jag gick och sneglade på det i månader, tills jag slog till och köpte det och stora innerkuddar (70x70 cm). Jag sydde de maffiga kuddarna och de blev verkligen så fina. Men usch, vad dyrt det blev!


Detta vill jag helst ha till mitt hem nu
En Howard-soffa i natur- eller cremefärgat linne!

Min favoritfärg
Vitt, natur, inslag av blått.

Min bästa inredningstidning
Jag har flera favoriter, men om jag måste välja en så blir det kanske Lantliv.

Mitt favoritrum hemma
Jag har ganska mycket som behöver göras i alla rum för att det ska bli "perfekt". Så just idag är inget rum favoriten. Däremot så ligger hela mitt torp mig varmt om hjärtat.

7 kommentarer:

an angel at my table sa...

Wow vad fint du har hemma, älskar soffan och skurgolvet, antar jag att det är. Torpet ser ut som sinnebilden av svenskt sommartorp. Lyllis dig. Tack för att du bjöd på en liten glimt av dit hem. Bra idé med frågorna.

Emma sa...

Kul att du hängde på : ) Hoppas fler gör samma sak. Det är så roligt att läsa om hur andra har det hemma. Jag tycker kuddarna var jättefina!

I min vackra värld sa...

Angel: Bilden med den gamla soffan är från mitt torp (som du nog förstått). "Skurgolvet" är ett nyinlagt furugolv (tyvärr fanns en fuktskada som gjorde att förra ägarna rev ur det gamla golvet), golvet är idag oljat men jag skurar och skurar för att så småningom få bort oljan. De övriga golven i torpet är äldre, men dock bara ca 50 år gamla, och de är riktiga skurgolv. Ja, jag är verkligen glad i mitt torp. :-)

Emma: Tack, de maffiga kuddarna är de stora på kanterna.

Hanna sa...

fina underbara bilder! så vill jag att mitt hem också ska se ut, men inte i ett enda hörn gör det det - ännu! :-)

glad lucia!

Signe sa...

Vilket underbart torp med vacker omgivning! Hur gammalt är torpet?

I min vackra värld sa...

Hanna: Tack! :-)

Signe: Tack :-). Torpet är ursprungligen från 1700-talet nån gång, tillbyggt på 1800-talet. Jag kommer nog blogga mer om det när det blir säsong för det igen, jag har det nämligen stängt nu på vintern.

Signe sa...

Ser fram emot fler bilder från torpet när det blir säsong! *spännande*
Du har haft en himla tur som fått tag i ett sådant torp!