söndag, december 03, 2006

Fy bubblan!

Första advent idag, en alldeles speciell dag. Adventsstjärnorna ska vara upphängda, adventsljusstaken framställd och hemmet ska vara julpyntat så fint.



Men fy bubblan! Vad upptäcker jag nere i källaren när jag ska hämta upp jullådan? Jo, lådan är svårt angripen av fukt och mögel! Inte bara lådan heller inser jag sen, på en plastpåse växer det nåt svampliknande, även på väggarna i förrådet finns misstänkta konstigheter. Jag förstår att jag borde ha reagerat tidigare på lukten som jag känt i källaren förut...


Jag bär upp jullådan på sniskan, eftersom bottnen är på väg ur - den liknar mer mörka pappliknande trasor som börjar ge efter. Ner med små tomtar, tomtedräkt, glitter, plastpåsar och annat i sopnedkastet. Jag har sparat lite saker som luktar mögel men som jag hoppas kan vädras ur.

Det här var inte riktigt vad jag hade tänkt göra idag, och så snart som möjligt måste jag gå ner igen och rensa ur hela källaren...

3 kommentarer:

L8 sa...

Usch, det där lät inget kul:-( Finns roligare saker att göra nu, än att ta hand om en fuktskadad källare... Hoppas det löser sig!

L8 sa...

PS: Vilken jättefin adventskalender!
~~L8

Sofie sa...

Å, vad hemskt! Inte roligt att slänga julpynt =( Hoppas du hittar något nytt och fint att muntra upp dig med =)