torsdag, november 23, 2006

Karta för Stockholms-shopping

Jag kom på en idé med att försöka visa var det finns lite bra shopping i Stockholm (min subjektiva bedömning), tack vare att Maria (Maloppas Trädgårdsblogg) frågat efter lite tips. Det kanske är gjort på ett lite oproffsigt sätt men jag hoppas ändå att det kan vara till nytta för någon.
Så här är en karta där jag har markerat ut ett axplock av butiker (det finns så otroligt många fler!) och jag hoppas att den kan vara till inspiration och hjälp för "fynd".
Trevlig shopping!


1) ebba & jag, Hornsgatan 50A (inredning, nymålade gamla möbler, växtgrupper etc)
2) Lin & Fin, Hornsgatan 28 (inredning etc)
3) Iris Hantverk, Götgatan 37 (hantverk)
4) Konsthantverkarna, Södermalmstorg 4 (konsthantverk)
5) 125 Kvadrat, Kocksgatan 17 (konsthantverk)
6) Cazami, Swedenborgsgatan 2 (orientalisk inredning, lene bjerre etc)
7) Sirlig, Tyska Brinken 22 (se inlägget av an angel at my table, fransk lantstil)
8) Gudrun Sjödén, Stora Nygatan 33 (textilier, lite krukväxter, kläder)
9) Skansens Byggnadsvård, Rosendalsvägen 14 (byggnadsvård)
10) Årstiden, Drottninggatan 88 (inredning, gamla möbler, krukväxter etc)
11) Ambiance, Bryggargatan 6B (inredning, fransk lantstil)
12) Iris Hantverk, Västerlånggatan 24 (hantverk)
13) Hemtrevligt, Upplandsgatan 43 (nymålade gamla möbler, lite inredning)
14) Old Touch, Upplandsgatan 43 (second hand, gammalt glas, linne etc)
15) Jerner Antikt, Upplandsgatan 36 (antikt, trädgård etc)
16) Iris Hantverk, Kungsgatan 55 (hantverk, den största av tre butiker)
17) Carin & Carl, Karlavägen 40 (gustaviansk inredning)
18) Ladugårdslandet, Storgatan 10 (inredning, fransk lantstil, lene bjerre etc)
19) Koffert, Humlegårdsgatan 11 (inredning, fransk lantstil)
20) Hans Mikaels, Humlegårdsgatan 19 (ljus inredning, gustavianska möbler etc)

7 kommentarer:

maloppa sa...

Super, super, super!
Utskriven och klar ligger den i min väska redo för storstan.
Jättetack!

agata sa...

Kanon för fler! Bra att ha inför nästa storstadsbesök.

an angel at my table sa...

Jätte bra idé. Oproffsigt? Snyggare kunde det inte vara. Jag hittade också några nya butiker jag ska besöka.

Caroline sa...

Oj vilken bra karta. Den här kommer garanterat komma till användning. Måste bara få lite ledig tid så att jag kan ta mig in till Stockholm. tack!

Helena sa...

Jag ska ta och spara den här listan tills nästa gång jag kommer till El Stockholmo! Förhoppningsvis någon gång under våren!

Emma sa...

Kanonbra!! Vilken jobb du gjort! Denna ska jag ta med tnästa gång jag kommer till stan!

I min vackra värld sa...

Maloppa: Roligt att du hann få med dig kartan & jag hoppas du haft nytta av den. Du måste berätta om du hittat nåt fint fynd!

Ni andra: Kul om kartan kan komma till användning för fler. Bra tips kan man inte få för många av. Hade själv önskat jag hade en sån här karta när jag var i Köpenhamn i somras. Visst hittade jag en del fina butiker där, men jag missade kanske en del smultronställen & jag var nog inte så tidseffektiv att jag hann med allt heller.