fredag, november 24, 2006

Helgen är räddad

Inte för att jag har sysselsättningsbrist i helgen, en av mina bröder kommer på besök hela lördagen och på söndag ska vi till mitt torp och inspektera arbeten som hantverkare har gjort. Får vi tid över så blir det också ett besök på Taxinges julmarknad, Sveriges största ska det tydligen vara.



Men om allt skulle falla pladask och jag blir helt ledig så är helgen i alla fall räddad, för idag ramlade nya numret av Gård & Torp ner i brevlådan! För er som gillar pyssel, här kommer lite inspiration till "naturligt julpynt".




Kristyrtomtar...



Pepparkaksänglar...


Trolldegsgrisar...



Äppelstakar...


Ett vackert ljusfat...


5 kommentarer:

Lotta sa...

Vilken underbar ljuskrona, jag vill ha... :-)

An angel at my table sa...

Vad jag blir avis julmarknad och torp. Jag kan tänka mig att det är jätte fin där med din osvikliga smak. Hoppas på bilder av ditt torp senare. Ha det så gott julmarknaden på taxinge brukar ju vara jätte bra.

I min vackra värld sa...

Lotta: Själv har jag fallit för ljusfatet, hmm...

Angel: Tack för komplimangen, men torpet är nyinköpt för i år och det finns mycket att göra innan jag får det som jag vill ha det. Men visst kommer bilder att komma!

Tette sa...

Vilka fina bilder. Tänk jag har täntk åka Till Taxinge slott så många gånger - nu måste jag ta mig iväg.
Kristyrtomtarna är jättemysiga, det är sött (i dubbel bemärkelse
;-) ) med det vita och med glitterbokmärken...

agata sa...

I år blir det nog ett gäng kristyränglar till granen. Tack för tipset.