måndag, november 20, 2006

Först blir man glad... och sen ledsen...

Först vill jag tacka för alla fina kommentarer jag fått - jättekul! Jag hade tittat runt lite förut bland olika bloggar innan jag själv gjorde min egen. Tyckte det var roligt att läsa och titta på bilder. Och nu så märker jag att det är ännu roligare att få ta del utav det hela med en egen blogg också!

I helgen hade jag tillfälle till en skön promenad i vår vackra huvudstad som jag har privilegiet att bo i. Det finns mycket fint att titta på här. Att bara strosa, titta i mysiga butiker eller sitta och ta en latte nånstans kan räcka för att må gott.
Under min promenad så gick jag förbi en charmig gammal telefonkiosk och kunde bara inte låta bli att fota den. Roligt att man bevarar såna här detaljer tycker jag.

Men det fina myntet har också en baksida visade det sig. Och man blir ju så himla ledsen. Se här så förstår ni vad jag menar...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, dom är så fina dom där telefonkioskerna. Man blir ju bara så förbannad att folk inte kan låta bli att förstöra vackra saker!!!!!

an angel at my table sa...

Jag håller med om nybloggarens förtjusning. Kul med alla gulliga kommentarer och den fina anda som finns inom blogg världen. Det är verkligen inspirerande.
Klottrare borde hålla sig till betong väggar och låta bli kultur historiska skatter.

Johanna sa...

Det är helt otroligt att folk gör sånt där! Vad får de ut av det? Ser ingen som helst anledning till att man ska klottra, det är ju inte ens snyggt. Ja arg o ledsen blir man...

Tonje sa...

Hei=)
Så koslig blogg du har her,kommer nok innom senere.

Er så synd at noen skal ødelegge slike fine saker.

Ta gjerne en titt på min blogg

Tonje sa...

Min blogg er www.interiorhuset.sprayblogg.no

Anna sa...

Jag håller med dig, det känns otroligt tråkigt att nån vill förstöra på det sättet, men jag kan tänka mig att i första hand är det unga människor som håller på med klotter...och tack och lov växer de upp och i bästa fall ändrar inställning.

Karna sa...

Så fantastiks fin telefonkiosk, disse skulle de ha laget flere av, og kastet alle de røde blikkboksene. Synd at de ikke får stå i fred!