måndag, november 27, 2006

Annorlunda helg och elljusstake

Ibland blir det inte som man har planerat eller tänkt. Och min helg blev lite annorlunda än förväntat.

Först på lördagen så hade jag en trevlig dag med min bror. Vi promenerade, pratade mycket och åt en god middag på Da Papa Sisto i Gamla stan. En sån där urmysig dag helt enkelt.

Men på söndagen blev det ingen besiktning av mitt torp. Hantverkarna hade åter igen lyckats försena arbetet och inte hunnit klart. Och det är fjärde gången nu som besiktningen blivit uppskjuten...

Men vi hann i alla fall med Taxinge Julmarknad, Sveriges största julmarknad. Och stor var den! Fast julstämningen ville inte infinna sig riktigt, kanske berodde det på vädret, eller på en envis och kraftig huvudvärk. Så där gick jag och min kille och tittade på allt, men tyvärr utan känsla för jul. Jag sparade alla mina pengar utan ett enda inköp - en bedrift. Bortsett från fikat då förstås, för inte kan man besöka Taxinge Slott utan att smaka på deras kakbord!

Här kommer i alla fall en bild på en annorlunda (?) elljusstake, som jag tyckte var helt ok om jag nu skulle vilja införa en sån i mitt hem nån gång igen. När jag såg ljusstaken utifrån så såg den faktiskt ut som ett sånt där riktigt fint handstöpt ljus.

2 kommentarer:

maloppa sa...

Taxinge julmarknad verkar mysigt, själv ska jag ut till Tofta herrgårds julmarknad i Kungälv, värd ett besök även den.
Hade jättestor nytta av din fina karta i helgen, hann med flera av butikerna. Mer i min blogg i morron när jag vaknat efter nattens jobb....

agata sa...

Ja, vilken charmig elljusstake... Den kan kanske vara något för en adventsljusstaksfobiker som mig. ;-)